Lottningen klar – så ser det ut för svenskarna | Nyhetssvallet

Lottningen klar – så ser det ut för svenskarna

ENGLAND:FA-cupens tredje omgång är nu lottad, det är här som Premier League-klubbarna gör entré i turneringen. Flera klubbar från den engelska högstadivisionen har lottats mot varandra.

Victor Nilsson Lindelöf
Photo: Maxim Thore / BILDBYRÅN

Bland annat har Victor Nilsson Lindelöfs Manchester United blivit tilldelad Aston Villa hemma på Old Trafford. West Ham United har lottats hemma mot Leeds United och Leicester City har fått Watford FC där svenske Ken Sema spelar.

Svenskarnas inblandning

Poya Asbaghi som nyligen tagit över Barnsley gör sin debut i FA cupen där motståndet blir antingen Ipswich Town eller Barrow. Pontus Janssons Brentford får en tuff bortamatch mot Port Vale som i nuläget ligger 5:a i League Two.

För Sheffield United där svenska herrlandslagets målvakt Robin Olsen spelar, blir det långt ifrån en lätt uppgift då de lottades mot Wolverhampton Wanderers.

Tredje omgången av FA Cupen kommer att spelas mellan den 7-10 januari 2022.

Ken Semas Watford ställs mot Leicester City.
Photo: Maxim Thoré / BILDBYRÅN

Svenskarna i turneringen

Brentford – Pontus Jansson

Coventry City – Viktor Gyökeres